Essentra Components Ontvangt Product Kwaliteitserkenning Van Paccar Europe

Paccar logo

(Juni, 2022) Essentra Components is officieel erkend door een van 's werelds grootste truckfabrikanten, Paccar, voor haar productbetrouwbaarheid, integriteit en uitzonderlijk lage uitvalpercentage.

Paccar, eigenaar van DAF, Kenworth en Peterbilt, overhandigde Essentra's in Nederland gevestigde componententeam een eigen '10PPM'-award, wat betekent dat minder dan tien onderdelen per miljoen geleverd door Essentra Components BV niet voldoen aan de verwachtingen of kwaliteitsnormen.

Als onderdeel van de supply chain relatie levert Essentra Components aan Paccar's DAF operatie binnen Europa honderden componenten die allemaal 10PPM conform zijn bevonden.

Volgens Edwin Daris, algemeen directeur van Essentra Components BV, is de onderscheiding een erkenning voor het harde werk van het team om te zorgen voor een betrouwbare toeleveringsketen: "Onze teams in heel Europa werken uitzonderlijk hard om onze klanten een probleemloze ervaring te bezorgen, maar wat nog belangrijker is dan de levering, is de productkwaliteit.

"Het is een ongelooflijke prestatie dat onze volledige Paccar-leveringscatalogus voldoet aan de 10PPM-normen. Deze benchmark is een erkenning en een voldoening van onze expertise als fabrikant en de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van onze producten. We kijken uit naar een nauwe samenwerking met Paccar om ervoor te zorgen dat we bij elke zending kwaliteitsproducten blijven leveren."

Over Essentra Components

Essentra Components, onderdeel van Essentra Plc, is een toonaangevende internationale fabrikant en distributeur van essentiële industriële componenten. Het bedrijf is opgericht in 1955 en is actief in 29 landen over de hele wereld. Essentra Components heeft veertien productievestigingen, 34 distributiecentra en veertig sales- en servicelocaties. Met zijn brede reeks van 45.000 producten bedient het bedrijf meer dan 82.000 klanten met toepassingen in sectoren als de machinebouw, industriële elektronica, allerhande productie-omgevingen, de auto-industrie en de bouwnijverheid. Meer informatie is te vinden op www.essentracomponents.com.